Δευτέρα, 11 Οκτωβρίου 2010

Το δικό μου Νησί

Ιούλιος 2007, Βιβλιοπωλείο Ελευθερουδάκης. Αγόραζα βιβλία για τις καλοκαιρινές μου διακοπές. Ανάμεσά τους και Το Νησί. Για καλή μου τύχη, η συγγραφέας ήταν εκεί και υπέγραψε το βιβλίο μου. Το διάβασα απνευστί. Η ιστορία που διαδραματιζόταν στο νησί που βρισκόταν απέναντι από την πατρίδα του προπάππου μου (γεννήθηκε στην Ελούντα Λασιθίου) με συγκίνησε.

2010 Μαθαίνω ότι Το Νησί μεταφέρεται στην τηλεόραση. Οι παραλίες γεμίζουν με αντίτυπα του βιβλίου. Ολη η Ελλάδα περιμένει το πρώτο επεισόδιο. Η σελίδα της σειράς στο Facebook γεμίζει από θαυμαστές.

11 Οκτωβρίου 2010. Το πρώτο επεισόδιο του Νησιού με καθήλωσε. Εξαιρετικά καλογυρισμένο με υποδειγματική διεύθυνση φωτογραφίας, ατμοσφαιρική μουσική από τον Μίνωα Μάτσα τον νεότερο και κυρίως με συγκλονιστικές ερμηνείες από το σύνολο των ηθοποιών. Η έκφραση της Κατερίνας Λέχου όταν ανακαλύπτει τα πρώτα σημάδια της νόσου του Hansen αρκεί για να πεις ότι αυτή η γυναίκα δίνει ρεσιτάλ ηθοποιίας. Ακόμα δεν έχουμε δει τη σπαρακτική διάσταση του ρόλου του Στέλιου Μάινα, είναι ακόμα αρχή. Εξαιρετικά και τα παιδιά που έπαιζαν και κυρίως το αγοράκι που έπαιξε το μικρό Δημήτρη.

Η Μιρέλλα Παπαοικονόμου κέντησε πάνω στο βιβλίο της Victoria Hislop χωρίς να παραποιήσει το πνεύμα και την ατμόσφαιρα του βιβλίου. Υπάρχουν σκηνές που δεν υπάρχουν στο βιβλίο όπως ανάμεσα στο ζευγάρι Γιώργη- Ελένης. Ο σκηνοθέτης Θοδωρής Παπαδουλάκης έχει κάνει συγκλονιστική δουλειά στη σκηνοθεσία επικουρούμενος από μια άριστη ομάδα τεχνικών. Μιλάμε για μια σειρά αξιώσεων, με κινηματογραφική αισθητική. Το Νησί είναι ίσως η μόνη σειρά που προσεγγίζει το επίπεδο των σειρών του εξωτερικού.

Το Νησί ξεπέρασε τις προσδοκίες μου. Αν και το κοινό το επιλέξει (όχι μόνο στο πρώτο επιεισόδιο που υπάρχει και η περιέργεια για το καινούριο) μπορούμε να πούμε ότι η ελληνική μυθοπλασία και οι μεγάλες παραγωγές παίρνουν το φιλί της ζωής σε μια εποχή οπου μας κατακλύζει η φτήνια. Εγώ πάντως θα το παρακολουθώ.

14 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Και δεν είσαι ο μόνος ... Αν το γύριζαν και σε 16/9 τα πλάνα θα ήταν ανεπανάληπτα....

Not the boy next door είπε...

ΣΕ 16:9 είναι γυρισμένο

Ανώνυμος είπε...

Σε 4/3 προβάλεται όμως...

Ανώνυμος είπε...

Είδε κανείς το Next Top Model; Έλεγε τίποτα; Εγώ καθηλώθηκα από το Νησί και δεν είδα καθόλου.

Ανώνυμος είπε...

EXAIRETIKO TO NHSI!!!!!!SYGXARHTHRIA APODIDEI PLHRWS THN ATMOSFAIRA TOU VIVLIOU!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Eida gia 10 lepta to next top model kai exo na po AISXOS. Meta ennoite pos gyrisa sto nisi !!!

Ανώνυμος είπε...

Έτσι από περιέργεια, υπάρχει κανείς με αρνητική άποψη για το Νησί;;;;

Ανώνυμος είπε...

12 26 to mono arnitiko sto nisi einai pos tha metadidetai mia fora ti vdomada!!tetoia programmata tha eprepe na yparhoun pio polla!!

Ανώνυμος είπε...

@12:26
κοιτα σε καποια σημεια μου φάνηκε λίγο υπερβολική η μουσική, έχω την αίσθηση ότι προσπαθούσε να εκμαιεύσει συναίσθημα, ήταν νομίζω αρκετά ενοχλητική όπως και γενικότερα έχω την αίσθηση ότι προσπαθούσε η όλη παραγωγή να εκμαιεύσει συναισθήματα

κατά τα άλλα όμως μια χαρα! θεωρώ οτι έχω δει και καλύτερες σειρές (με γνώμονα το 1 επεισόδιο οποτε μαλλον δεν ειναι και πολυ αντικειμενικο αυτο που λεω) αλλα πραγματικά νομίζω ότι ειναι παρα πολυ καλη σειρα, με πολυ καλες (έκπληξη) ερμηνείες απο όλους και βλέπετε πολυ ευχάριστα, δεν κατάλαβα πως πέρασε η ώρα

Ανώνυμος είπε...

fovero!!!klamma potami!!apisteuti douleia!!!

pit88gr είπε...

Ούτε ανάσα δεν ακουγόταν σπίτι μου όσο βλέπαμε το νησί!
Κ Α Τ Α Π Λ Η Κ Τ Ι Κ Ο ! ! !
Πολύ καλογυρισμένο και με άριστους ηθοποιούς! Μακάρι να ήταν όλες οι σειρές έτσι!

Ανώνυμος είπε...

60 μ.ο. νησι
68 στους 15-44

Space Invader είπε...

Νησί 60%- Modelaki απέναντι άριστα 10,

small brother νωρίτερα 11, Ζωή 41

Αρβύλα 32- Master chef 26, στο δεύτερο μισό τους 30 όλα και ο MC άνετα μπροστά σε όλες τις Γυναίκες, Αρβύλα αντρίλα

Πρωινό μου 32- Καραμέρος17-Ελένη 15

Ανώνυμος είπε...

Teleio to nhsi mpravo mega pou ependyeis se ellhnikes seires! Antenna Turk zhlia pswra!